De FLEPOS servers gaan migreren naar de cloud.
Deze migratie is gepland op maandag 17 juni, vanaf 10u.
De FLEPOS RTK-dienstverlening verwacht geen tot minimale verstoring.

Instellingen

Om FLEPOS zonder hinder te blijven gebruiken, zet u de URL flepos.vlaanderen.be of gnss.vlaanderen.be in de FLEPOS instellingen van het toestel, en niet het vaste IP-adres.
Gebruik van de FLEPOS URL laat namelijk automatische routering naar de FLEPOS servers toe, zowel bij deze migratie als bij toekomstige onderhoudswerkzaamheden.

Daarom wordt aangeraden waar mogelijk het adres van de FLEPOS NTRIP master in uw toestellen te wijzigen naar één van de bovenstaande URL’s.

Als het GNSS-toestel enkel toelaat om een IP-adres in te geven, dient u het bestaande IP-adres 212.204.120.33 te wijzigen in de meetsoftware naar het nieuwe IP-adres 3.64.78.173 op het moment van de omschakeling op 17 juni. Het gebruik van een vast IP-adres zal evenwel geen automatische routering mogelijk maken bij toekomstige onderhoudswerkzaamheden wat tot een onderbreking kan leiden.

Subsystemen

De migratie heeft impact op een aantal subsystemen, waardoor:

  • Er een registratiestop komt voor nieuwe FLEPOS abonnementen van donderdag 13 juni t.e.m. dinsdag 18 juni.
  • De FLEPOS web toepassing zal vanaf  maandag 17 juni vanaf 10u tot en met dinsdag 18 juni 10u niet beschikbaar zijn.
    Gebruikers kunnen op dat moment geen wachtwoorden instellen of wijzigen en functionaliteiten zoals de Referentie Data Shop en iScope Live! zijn niet beschikbaar.
  • De FLEPOS FTP server voor RINEX file download zal tussen maandag 17 juni en dinsdag 18 juni niet beschikbaar zal zijn.

Tijdens de migratie

In geval van onvoorziene problemen, zal automatisch omgeschakeld worden naar het bestaand systeem.
De voortgang zal FLEPOS via de gebruikelijke kanalen (mail, SMS en X) communiceren.

Mocht u andere vragen hebben, kunt u FLEPOS contacteren via support.flepos@vlaanderen.be
Met vragen over uw Leica meetinstrument kan u ons contacteren via support@geodeet.be